Komisia monitoruje silné stránky a výzvy v oblasti konkurencieschopnosti EÚ

Komisia dnes uverejňuje novú výročnú správu o jednotnom trhu a konkurencieschopnosti. V správe sa podrobne opisujú silné stránky a výzvy v oblasti hospodárskej súťaže na európskom jednotnom trhu, pričom sa sleduje ročný vývoj podľa deviatich faktorov konkurencieschopnosti identifikovaných v oznámení EÚ o dlhodobej konkurencieschopnosti z roku 2023. Ide o fungovanie jednotného trhu, prístup k súkromnému kapitálu, verejné investície a infraštruktúru, výskum a inovácie, energetiku, obehovosť, digitalizáciu, vzdelávanie a zručnosti, obchod a otvorenú strategickú autonómiu. V oznámení z roku 2023 sa stanovil súbor kľúčových ukazovateľov výkonnosti, ktoré majú slúžiť ako prehľad pokroku, pokiaľ ide o tieto faktory. V správe sa pripomína, že jednotný trh je jednou z najväčších integrovaných trhových oblastí na svete a že podporuje hospodárstvo EÚ veľkým zoskupením dopytu, diverzifikovanými zdrojmi ponuky, príležitosťami na inovácie a rozšírenie výroby, silnými sociálnymi právami a spravodlivými pracovnými podmienkami. Poukazuje na potrebu zintenzívniť presadzovanie dohodnutých pravidiel a zjednodušiť ich vykonávanie.

 

Podrobnosti:

Tlačová správa

 

Vyšetrovanie Komisie a orgánov na ochranu spotrebiteľov zistilo, že online influenceri zriedka zverejňujú komerčný obsah

Európska komisia a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľov 22 členských štátov, Nórska a Islandu dnes zverejnili výsledky skríningu („sweep”) príspevkov influencerov na sociálnych médiách. Počas celoplošnej akcie sa zistilo, že takmer všetci (97 %) z týchto influencerov zverejnili komerčný obsah, ale len jeden z piatich systematicky uvádzal, že ich obsah je reklama. Cieľom kontrolnej akcie bolo overiť, či influenceri zverejňujú svoje reklamné činnosti, ako to vyžaduje spotrebiteľské právo EÚ. Skontrolovali sa príspevky 576 influencerov uverejnených na hlavných platformách sociálnych médií.

 

Podrobnosti:

Tlačová správa

Oficiálne stanovisko Európskej komisie